Iedereen heeft zo zijn kleine ergernissen…

Onlangs vroeg iemand me waaraan ik me zoal kan ergeren.

Ik moest er toch even over nadenken. Dus stelde ik aan mezelf de vraag op een andere manier: ‘Wanneer moet ik me bewust beroepen op mijn geduld’.

Uiteraard wou ik ook iets dieper graven. En de kleinere dingen ontdekken bij mezelf. Dus buiten zaken zoals racisme, kindermishandeling, bodyshaming, dierenmishandeling, en nog zoveel meer … kwam ik bij onderstaande 5 puntjes.


1 – Ik erger me aan mezelf als ik ergens te laat kom.

Steeds als ik een afspraak heb, vertrek ik veel te vroeg. Heb ik om 10u een afspraak bij de arts in de straat, dan kan je me daar om 20 voor al zien aankomen.

Echter ben ik ontzettend tolerant ten opzichte van anderen.

Ik heb dus echt last van ‘angst om te laat te komen‘.


2 – Mensen die over elkaar heen praten.

Als gamer heb ik ontzettend veel tijd gespendeerd in voicechats.

Eén van de belangrijkste regels was steeds: ‘Laat elkaar uitspreken‘.

Ik vind het ergerlijk en een gebrek aan respect als iemand halverwege zijn/haar zin onderbroken wordt door iemand anders die leukweg over een ander onderwerp begint.

Ik moet wel toegeven dat het een discipline is en dit mij ook reeds overkomen is. Ik tracht er zoveel mogelijk attent op te zijn.

Anderzijds kan ik ook al melden dat ik geleerd heb om me hier minder aan te storen.


3 – Keuzemenu’s tijdens het bellen die uiteindelijk de verbinding verbreken.

Ik begin persoonlijk al te zuchten als ik naar een groot bedrijf moet bellen zoals een energiemaatschappij, provider,…

Het start al met het eindeloze keuzemenu, maar daar kan ik nog begrip voor opbrengen.

Maar als ik de telefoon neem om iemand op te bellen verwacht ik uiteindelijk toch iemand aan de lijn te krijgen.

Om een kort voorbeeld te geven. Deze week belde ik naar een energiemaatschappij omdat ik een vraag had betreffende mijn factuur, dus maak ik de correcte keuze ‘vraag betreffende uw factuur’. Als boodschap kreeg ik terug ‘al uw facturen kan u online consulteren op de website …. onder ….’, en toen werd de verbinding verbroken.

Zucht….


4 – Telemarketing.

Ik vind het ergerlijk om te pas en ten onpas opgebeld te worden door weeral een overenthousiaste telemarketeer.

Ik heb hier echt geen nood aan om mijn aankopen te kunnen doen.

Ik heb me dan ook ingeschreven op de lijst ‘bel me niet meer‘.

Gelukkig heb ik daarna geen verkooptelefoontjes meer ontvangen.


5 – Naast een bumperklever in de auto zitten.

Als kind ben ik 1 keer betrokken geweest bij een aanrijding en 1 keer bij een zwaar ongeval.

Zodra ik naast iemand in de wagen zit die zot is op bumperkleven bekruipt de angst me en zal ik al snel vragen om de afstand te respecteren. En een antwoord in de trend van ‘ja maar ik ben een heel goede chauffeur‘ lost de zaak voor mij echt niet op.

Als ik een auto bestuur vind ik het ook belangrijk dat de passagier zich op zijn of haar gemak voelt. Is dat niet het geval dan zal ik mijn rijstijl aanpassen.


Heeft u ook dergelijke kleine ergernissen?

One thought on “Iedereen heeft zo zijn kleine ergernissen…

  1. Tine de Jong

    november 20, 2021 at 4:46pm

    Mooi blog waar ik enige dingen ook wel mee eens bent. Ik erger mij er soms aan dat ik bepaalde dingen niet weet maar ook dat men onwaarheden verteld en ik mezelf niet kan verdedigen. Maar zeker ook die eindeloze keuzemenu en heb het ook al paar maal gehad dat je de zoveelste wachtende bent en dat ze neerleggen. En ik heb dat wel die bel me niet gedoe maar toch komt er soms wat tussen door hoor.

Geef een reactie